Reklamation

Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb. Du har som udgangspunkt 2 års reklamationsret fra varens modtagelse ifølge købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for 2 arbejdsdage efter varemodtagelse, vil reklamationen altid være rettidig.

Såfremt du mener, at den vare, du har modtaget, er defekt eller på anden måde mangelfuld, skal du udfylde vores “Fortrydelsesformular”indenfor 2 måneder efter varens modtagelse med en beskrivelse af defekten/fejlen samt henvisning til ordrenummer. Vi vil derefter sende en returlabel, som du skal benytte til returnering af produktet. Når vi har modtaget din reklamation vil vi sende dig et nyt produkt forudsat, at der er tale om en berettiget reklamation.

Såfremt reklamationen på en returneret vare er uberettiget, eller en defekt/mangel ikke kan konstateres, skal kunden selv afhente produktet. Hvis kunden ønsker, at Skyz.dk skal stå for returnering af produktet, skal kunden betale omkostningerne for returnering.

Årsager til reklamationsretten ikke finder anvendelse.

 

  1. Nedbrydning af belægningen: Guldbelægning er en tynd lag af guld, der er påført over et andet materiale. Med tiden og brug kan denne belægning slides af eller blive beskadiget. Slitage og skader på belægningen anses ofte for naturlig og forventet, og det betragtes normalt ikke som en mangel i produktet.

  2. Manglende varig værdi: Guldbelagte smykker har generelt en lavere værdi sammenlignet med smykker fremstillet af massivt guld eller andre ædelmetaller. Dette kan afspejle sig i forbrugerens forventninger og forståelse af, at guldbelagte smykker ikke vil vare lige så længe som ægte guldsmykker.

  3. Forbrugerpleje: For at opretholde guldbelagte smykker i god stand kræves ofte særlig pleje og forsigtighed. For eksempel kan de reagere negativt på fugt, kemikalier og slid. Manglende korrekt pleje kan føre til problemer med guldbelægningen, som normalt ikke dækkes af reklamationsretten

Ved returnering benyttes følgende adresse:

Høje Taastrup Boulevard 82

2630 Høje Taastrup, Denmark

Fejl opstået som følge af fejlagtigt brug af produktet, anden skadesforvoldende adfærd eller slitage er ikke omfattet af reklamationsretten.

Hvis du finder vores behandling i forbindelse med en reklamation utilstrækkelig, er du meget velkommen til at kontakte os på support@skyz.dk
Ønsker du at indgive en klage til en offentlig instans over en vare eller tjenesteydelse købt hos os, kan sådan en klage indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse.

Disse reklamationsregler gælder alle varer solgt som fjernsalg (til private) – det gælder ikke varer solgt til B2B-kunder.